Resignations After Taiwan TV Station Falsely Reports Chinese Attack

Reporter/Provider - Rik Glauert and Patrick Chen

class="meta mb-0">Publish Date - 2022-04-22T07:48:08Z0 views

The heads of a major Taiwanese broadcasting group and one of their networks resigned after the network accidentally broadcast news of a Chinese invasion. Erroneous headlines running on screen reporting missile attacks, a local volcano eruption and an oil spill ran for eight minutes on Wednesday morning. Taiwan’s National Communications Commission has said the network violated the Radio and Television Act and could also face charges under public order violations.

We value your privacy.

We use cookies to analyze the traffic of TaiwanPlus to improve our service. Click here to find out more about TaiwanPlus's privacy policy.

Learn more Got it

Like what you see?

Download TaiwanPlus App now!

Download